دو زمین چمن مصنوعی در سفر به مناطق هریس و مهربان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید و تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام این مناطق جهت بررسی آخرین روند ساخت، مورد بازدید قرار گرفت. به گزارش صبای مردم به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره […]

دو زمین چمن مصنوعی در سفر به مناطق هریس و مهربان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید و تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام این مناطق جهت بررسی آخرین روند ساخت، مورد بازدید قرار گرفت.
به گزارش صبای مردم به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، چمن مصنوعی زمین ورزشی فوتبال شهید پورحسین هریس در مساحتی ۶۰۰ متری و با صرف اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان از طرف اداره کل آموزش و پرورش استان به عنوان هفتاد و دومین زمین چمن از طرح سردار سلیمانی یک و دو افتتاح گردید.

سعادتی در ادامه حضورش در هریس از فعالیت‌های انجام شده و گلخانه هنرستان پسرانه شهید قاسم هریسی بازدید کرده و سپس با حضور در منطقه مهربان از پروژه در حال ساخت مدرسه آزادی و مدرسه در حال بازسازی شهید فهمیده این منطقه، بازدید به عمل آورد.

در حاشیه این سفر؛ چمن مصنوعی مدرسه ایثار شربیان نیز در ابعاد ۸۰۰ متر مربع و با اعتباری۳۰۰ میلیون تومانی از طرف اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی به عنوان هفتاد و سومین چمن مصنوعی از طرح سردار سلیمانی یک و دو افتتاح شد.

مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ظهر دوشنبه، چهارم تیر ماه در حاشیه این افتتاحیه‌ها با تبریک دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم، اثرگذاری مهم پروژه‌های ورزشی و افزایش هزینه‌های صرف شده در این زمینه نسبت به گذشته را مورد اشاره قرار داد و گفت: فضاهای ورزشی استاندارد از جمله آرزوهای دستگاه تعلیم و تربیت بود که به برکت طرح شهید سلیمانی، بخش بزرگی از آن محقق شده و در ۱۰۷ مدرسه استان فضای استانداردی تعبیه شده و دانش‌آموزان در فضایی مناسب ورزش می‌کنند.

وی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم به آموزش و پرورشی عملی بوده و در شعار خلاصه نشده است، ادامه داد: ۲۷۰ فضای ورزشی استان در طی سه سال به ۴۴۰ مورد افزایش پیدا کرده که سهم بزرگی در افزایش سرانه ورزش دانش‌آموزی استان داشته است.

این مقام مسئول افزود: در ۵۰۰ مدرسه فضای امن برای ورزش دانش‌آموزان ایجاد شده است و این محصول یک نگاه راهبردی در آموزش و پرورش است‌. بر همین اساس؛ طرح شهید سلیمانی سه با اولویت ورزش دختران اجرا خواهد شد.

سعادتی در بخش دیگری از اظهاراتش، گفت: ایجاد ناامیدی در بین دانش‌آموزان و نسل جدید یک خیانت علنی به کشور، باورها و ارزش‌ها است؛ ضرورت دارد توفیقات جمهوری اسلامی را تبیین کنید و این مورد بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.