به گزارش صبای مردم به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی، دبیر علمی نوزدهمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی تشریح کرد: حجت الاسلام علی زاده افزود: جشنواره قرآن و عترت، بزرگ‌ترین و پُرمخاطب‌ترین رویداد فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی‌ است که واحد استانی آذربایجان شرقی […]

به گزارش صبای مردم به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی، دبیر علمی نوزدهمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی تشریح کرد:

حجت الاسلام علی زاده افزود: جشنواره قرآن و عترت، بزرگ‌ترین و پُرمخاطب‌ترین رویداد فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی‌ است که واحد استانی آذربایجان شرقی افتخار میزبانی نوزدهمین دوره آن را با مشارکت حدود دوازده هزار نفر از اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی را دارد.

حجت الاسلام علیزاده یاد آور شد:‌ جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور در ۷ بخش و ۳۶ رشته برگزار و نفرات برتر به مرحله ملی راه می یابند.

دبیر علمی نوزدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطر نشان کرد: این جشنواره شامل بخش‌های معارفی، آوایی، ادبی، پژوهشی، فناوری، ادبی، هنری و نوآوری‌های قرآنی است و برای ضبط آثار رشته های آوایی بستر لازم فراهم، و آزمون کتبی رشته های معارفی نیز در هفته دوم اردیبهشت ماه برگزار شد.

وی افزود: در مرحله بعد داوری آثار دریافت شده توسط داوران در معرض ارزیابی و داوری قرار گرفته و در حال برنامه ریزی برای برگزاری اختتامیه هستیم.

در بخش دیگری از این گفت‌وگو حجت‌الاسلام علی زاده به بیان نکاتی در مورد جشنواره قرآن و نوآوری‌هایی که در این جشنواره صورت گرفته است اشاره کرد و گفت: با توجه به گسترش حوزه‌هایی که دانشجویان به آن علاقه‌مند هستند ضرورت دارد فعالیت‌های دینی و قرآنی در فضای مجازی هم مورد توجه قرار گیرد و از این جهت برخی رشته‌ها متناسب با این موضوع به مجموعه رشته‌‌های جشنواره اضافه شده است.

وی با اشاره به تلفیقی بودن مجموع رشته‌های جشنواره مابین هنر و مباحث قرآنی و دینی افزود: خوشبختانه همیشه استقبال خوبی از این جشنواره به عمل آمده و در هر زمان که رشته جدیدی اعلام شده شاهد این استقبال بوده‌ایم.

حجت الاسلام علی زاده ابرازداشت: بررسی و آسیب شناسی فعالیت های صورت گرفته و ارائه گزارش و گفتگو با مسئولان قرآنی از مهمترین بخش های آتی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی می باشد.

وی در پایان این گفتگو از حمایت های رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی در برگزاری نوزدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت قدردانی کرد.