به‌گزارش صبای مردم به نقل از اداره روابط‌عمومی اداره‌کل تأمین‌اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی، یونس دباغ صادقی‌پور مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان دسترسی آسان به خدمات این سازمان و توسعه خدمات غیرحضوری را از اولویت‌های اصلی برنامه‌های سازمان عنوان کرد. دباغ صادقی‌پور افزود: با هدف تسهیل در ارائه خدمات و گسترش پوشش بیمه‌ای و صیانت از حقوق کارگران و […]

به‌گزارش صبای مردم به نقل از اداره روابط‌عمومی اداره‌کل تأمین‌اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی، یونس دباغ صادقی‌پور مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان دسترسی آسان به خدمات این سازمان و توسعه خدمات غیرحضوری را از اولویت‌های اصلی برنامه‌های سازمان عنوان کرد.

دباغ صادقی‌پور افزود: با هدف تسهیل در ارائه خدمات و گسترش پوشش بیمه‌ای و صیانت از حقوق کارگران و کارفرمایان، امکان خوداظهاری و ثبت درخواست برای تمام افراد فاقد بیمه در سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir و اپلیکیشن “تامین من” فراهم شده است. از این طریق، افراد شاغل در کارگاه‌ها که تا کنون به عنوان بیمه‌شده ثبت نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به این سامانه درخواست بیمه خود را ثبت کنند. پس از ثبت درخواست، بازرسان سازمان تأمین‌اجتماعی در اسرع وقت به محل کارگاه مراجعه کرده و نتیجه بررسی درخواست را از طریق پیامک به متقاضی اطلاع می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین بیمه‌شدگان شاغل در کارگاه‌ها نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی، تمامی بازرسی‌های ادوار گذشته ثبت شده خود را مشاهده کرده و در صورت وجود مغایرت در دستمزد، عنوان شغل یا مدت کارکرد، اعتراض خود را در سامانه ثبت کنند.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان تأکید کرد: بر اساس مفاد ماده ۴۷ قانون تأمین‌اجتماعی کارفرمایان نیز می‌توانند نتیجه گزارش بازرسی از کارگاه‌های خود را با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری مشاهده کرده و در صورت اعتراض، درخواست خود را به صورت غیرحضوری ثبت کنند