سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به منظور رفع موانع بخش تولید قرارگاه فرماندهی تولید در کشور باید یکپارچه باشد. به گزارش صبای مردم به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی؛ آقایی امروز در کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تبریز که با حضور قطعه‌سازان و […]

سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به منظور رفع موانع بخش تولید قرارگاه فرماندهی تولید در کشور باید یکپارچه باشد.

به گزارش صبای مردم به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی؛ آقایی امروز در کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تبریز که با حضور قطعه‌سازان و مجموعه‌سازان استان برگزار شد، افزود: با توجه به این که وزارت صمت متولی بخش صنعت است بر این اساس، این مجموعه باید اختیارات لازم را برای مثال در خصوص تامین انرژی برق صنایع داشته باشد.

وی با اشاره به اقداماتی که به منظور شفافیت در عملکرد بخش صنعت انجام شده است، ادامه داد: در زمینه بازنگری قراردادها با خودروسازان اتفاقات خوبی در حال انجام است و خوداظهاری ها ثبت می شود که در مرحله بعد پیگیری قابل انجام است.

سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مسائل حوزه صنعت را خود صنعتگران می توانند حل کند و رقابتی شدن این بخش تاثیر مثبتی خواهد داشت.

آقایی افزود: دستورالعمل های ابلاغ شده بیشتر برای کمک به تولیدکنندگان است و امیدواریم موانع تولید با اقدامات موثر تسهیل و رفع شود.

در این نشست نمایندگان حوزه صنعت و مجموعه‌سازان برخی از مسائل و چالش های این حوزها اعم از مسایل مربوط به تخصیص ارز، فرسودگی ماشین آلات صنعتی، موانع اخذ تسهیلات، کمبود انرژی، دستورالعمل‌های خلق الساعه، دارایی و مالیات و نیروی کار مطرح کردند که مقرر شد این موارد پیگیری شود.