به گزارش صبای مردم به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرور استان آذربایجان شرقی، مسعود سعادتی، ظهر پنجشنبه، هفتم تیر ماه در این مراسم ضمن قدردانی از اقدامات و زحمات تلاش جمیع فرهنگیان استان در راستای اعتلای دستگاه تعلیم و تربیت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به […]

به گزارش صبای مردم به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرور استان آذربایجان شرقی، مسعود سعادتی، ظهر پنجشنبه، هفتم تیر ماه در این مراسم ضمن قدردانی از اقدامات و زحمات تلاش جمیع فرهنگیان استان در راستای اعتلای دستگاه تعلیم و تربیت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای خدمت و شهدای هفت تیر، اظهار کرد: این واقعه دردناک ضایعه‌ای برای تمام ایران و ضایعه‌ای مضاعف برای استانمان بود، شهدا عاقبت بخیر شدند و امید است ما هم در مسیر انصاف و حق حرکت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد رییس جمهور شهید در مورد آموزش و پرورش، ادامه داد: افتتاح پروژه‌های عمرانی متعدد به ویژه در مناطق کم‌برخودار از جمله عملکردهای شاخص آقای رئیسی بود.‌ جبران کمبود معلم با پذیرش سالانه ۵۰ هزار و افزایش ظرفیت استخدام‌ها، فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای توسعه فضاهای فیزیکی و ورزش دانش‌آموزی و جذب معاونان و مربیان پرورشی نیز از اهم اقدامات دولت سیزدهم در آموزش و پرورش با شمار می‌آید‌.

وی، ریا و نفاق را دو آسیب بزرگ برای حکومت‌ها عنوان کرد و افزود: آفت نفاق، ناظر به رفتارهای اجتماعی و به معنی فاصله بین باور و عمل است؛ هر شخصی از قید و بند ریا و نفاق رهایی یابد، به مرحله اخلاص دست یافته و به درجه شهادت می‌رسد. معتقد هستم بزرگ‌ترین خصیصه شهدا، اخلاص رها شدن از قید بند تعریف و تمجید از دیگران و دیده شدن است‌. عدم تمایل به دیده شدن از جمله ویژگی‌های سردار سلیمانی و نتیجه اخلاصش، عاقبت‌بخیری و شهادت حین خدمت بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری و تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری، اظهار کرد: انتخاب‌های ما اثرات دنیوی و اخروی داشته و باید با حواس جمع تصمیم بگیریم.

وی با اشاره به محبوبیت شهدای خدمت در میان اقشار مختلف مردم، افزود: در حضور سرزده در مدارس دولتی و غیردولتی، حجله‌های شهدا کاملا به طور خودجوش برپا شده بود؛ از این اقدام مدارس، نگاه ویژه به این مسئله و حفظ حرمت شهدای خدمت قدردانی می‌کنم.

وی در پایان از فعالیت‌ها و اقدامات تمامی فرهنگیان، کارکنان ستادی و نواحی و مناطق به دلیل قرار گرفتن در پیک کاری فصل تابستان، مشارکت در تصحیح اوراق و ارزیابی پذیرفته شدگان آزمون‌های استخدامی، قدردانی کرد.