مدیر مخابرات منطقه ای آذربایجان شرقی با حضور در تحریریه آژانس خبری نصر به آخرین اقدامات در راستای توسعه شبکه ارتباطی و مخابراتی استان اشاره کرد و از چالش های توسعه گفت. به گزارش پایگاه خبری صبای مردم ، سیاوش شهبازی با اشاره به اینکه مدتی است شاهد آنتن دهی ضعیف موبایل و اینترنت در […]

مدیر مخابرات منطقه ای آذربایجان شرقی با حضور در تحریریه آژانس خبری نصر به آخرین اقدامات در راستای توسعه شبکه ارتباطی و مخابراتی استان اشاره کرد و از چالش های توسعه گفت.

به گزارش پایگاه خبری صبای مردم ، سیاوش شهبازی با اشاره به اینکه مدتی است شاهد آنتن دهی ضعیف موبایل و اینترنت در منطقه بازار تاریخی تبریز هستیم، گفت: در بازار خط ارتباطی وجود ندارد و متاسفانه عوامل متعددی مانع توسعه و ایجاد زیرساخت در این مکان هستند.
وی با بیان اینکه برای حل این مشکل نیاز به ایجاد زیرساخت و نصب دکل در نزدیکی محوطه بازار تاریخی تبریز است، افزود:  متاسفانه هیئت امنای بازار فضایی برای نصب دکل در اختیار مخابرات قرار نمی دهند و معتقد هستند، این دکل ها ضرر دارند!از طرفی شهرداری نیز فضایی اطراف محوطه بازار در اختیار مخابرات قرار نمی دهد، اما همگی انتظار حل مشکل آنتن دهی را دارند.
وی در ادامه به باور غلطی که در خصوص ضررهای دمل های مخابراتی وجود دارد، اشاره کرد و گفت: تعداد سایت و دکل ها مشخص کننده میزان امواج است و هرچه فاصله بین آنها کمتر باشد امواج کمتری هم ایجاد می شود، از طرفی اثرات این امواج بسیار کمتر از آسیب هایی است که تلفن همراه به بدن انسان وارد می کند.
وی با اشاره به اینکه ۵ الی ۱۰ میلیارد هزینه بی تی اس اس هایی است که نصب می شود و مخابرات هزینه ملانی برای نصب دکل پرداخت می کند، گفت: برای نصب دکل باید فضای مناسبی در نظر گرفته شود و  ما به دنبال این فضا در بازار هستیم  تاخط ارتباطی ایجاد کنیم.
مدیر مخابرات منطقه ای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه منابع اعتباری همراه اول و دیگر اپراتورها در کشور محدود است و  ظرفیت‌های استان تعیین می‌کند که چه میزان از این منابع متعلق آذربایجان شرقی است، افزود:  متاسفانه نگاه اپراتورها تماما تجاری استو اگر در منطقه ایجاد و توسعه زیرساخت طرح توجیهی و اقتصادی نداشته باشد،سرماسه گذاری نمی کنند.
وی با اشاره به اینکه در آذربایجان شرقی تا کنون سه سایت برای توسعه زیرساختی ارتباطات و ارائه خدمات کارگزاری شده است، ادامه داد: سایت مردانی آذر با ۳۵۰ اکسس پوینت و دستگاه‌های رادیویی، سایت اتوبان تبریز-سهند و همچنین سایت شهرک صنعتی در حال فعالیت هستند.
شهبازی با اشاره به اینکه ایجاد سایت حوالی بیمارستان مردانی آذر با دردسرهای بسیاری تصویب شد، افزود:  اپراتورها نگاه تجاری به بحث های زیرساختی دارند و چون پشتیبانی این سایت ها به دست اپراتورها است باید نهایت تلاش را برای همکاری داشته باشیم.
وی اضافه کرد : از زمانی که مخابرات به بخش خصوصی واگذار شد، کار ما سخت شد چرا که برخی مسائل وظیفه حاکمیت است.
شهبازی در خصوص ادعای آقای هوشیار، شهردار تبریز در خصوص نداشتن فیبرنوری در یکی از جلسات، گفت: آقای شهردار در جلسه ای عنوان کردند که در تبریز یک متر فیبر هم نداریم، باید در پاسخ بگویم ما در تبریز، ۱۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری داریم.
وی اضافه کرد: تمامی دیتاهایی که مابین بی تی اس‌های ایرانسل رد و بدل می‌شوند، رادیویی هستند در حالی که ما برای دیتاهای همراه اول فیبر نوری کشیده‌ایم که در خود تبریز تا ۴۰ گیگ ظرفیت برای آنها ایجاد کرده‌ایم، پس نشان می دهد ما در بهره‌مندی از فیبر نوری عقب نمانده‌ایم.
مدیر مخابرات منطقه ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه در پایان سال ۱۴۰۲، طبق آمار ارزیابی‌ها، بعد از البرز ، رتبه دوم را در عملکرد بین کلانشهر ها داشتیم، یکی از معیارهای این ارزیابی، فیبر نوری بود.
وی در ادامه با بیان اینکه دولت بودجه‌ای برای توسعه فیبر نوری تخصیص داد ولی وزارتخانه با مخابرات به مشکل برخورد، ادامه داد: وزیر ادعا کرد که در ۴ سال، ۲۰ میلیون کانکشن فیبر نوری ایجاد خواهد کرد! همزمان با این ادعا در آمریکا سازندگان این فیبرها ساخت ۳ میلیون کانشن را در طول ۴ سال امکان پذیر شمردند، بعد از این ادعای تو خالی وزارتخانه، آنها قضیه پوشش را مطرح کردند؛ اف ای تی های بدون کانکشنی که می گویند به شعاع ۳۰۰ متر پوشش می دهند و برای هر کدام پول می‌گیرند و این گونه می‌شود که بودجه را به سبکی دیگر به دست می آورند.
وی اضافه کرد: امیدواریم وزیر جدید دولت چهاردهم از این جریان، تحلیل درستی داشته باشند و آن موقع است که مشخص می‌شود آذربایجان شرقی در جریان در قضیه فیبر نوری عقب مانده است یا خیر.
سیاوش شهبازی در پایان، در بیان تاثیر رسانه در آگاهی گفت: وجود رسانه‌ها مدیریت را در همه نقاط کشور برای ما آسان می‌کند، هرقدر اطلاعات و آگاهی مردم بالاتر رود، تصمیم گیری و قضاوت آنها با کیفیت و بهتر خواهد شد.
وی افزود: توانایی نصرنیوز بالاست و این توانایی در جهت ذخیره اطلاعات شما و بهره‌مندی شما از این ذخایر بر پایه آگاهی بخشی است، رسانه‌ها اطلاعات را در بازه زمانی کم به صورت خیلی گسترده بالا می‌برند و این بمباران اطلاعات  زمانی موثر واقع می شود که یک خبرگزاری مورد اطمینان مردم قرار ‌گیرد.
  • منبع خبر : نصرنیوز